fredag, maj 15, 2009

Värsta turbo-dagen för en husmor som jag

Vaknar med PMS. Antar jag. Finns iallafall ingen annan rimlig förklaring till mitt taskiga humör idag. Barnen sov länge så morgonen blev lite stressig. Inte blev den bättre av att Nelle i panik ropar "NÄSBLOD" när hon vaknar och då har blött ner hela vår säng där hon f.ö. spenderat halva natten (på MIN sida av sängen, om någon nu trodde nåt annat). Jaha, bädda rent hela sängen igen...bäddade rent igår. Såklart.

Sen, frukost, påklädning och allt det där. Regn såklart så fram med stövlar "galonisar" m.m.

Iväg till parken. Sprang 4 km p.g.a. tidsbrist. Hem, duscha och laga lunch för att sen rusa tillbaka till svenska skolan. Besök och introduktionssamtal för Edward som ska börja förskoleklass. Jättefin lärare, det verkar bli toppen!

Sen...iväg hemåt igen. Shoppa lite på vägen. (Ok, det var inte så jobbigt...blev så för att Nelle somnade i vagnen och jag hade inte lust att väcka henne). Resultatet får ni se i nästa, lite mer positiva inlägg.

Hem för att lägga sista handen på städ och tvätt innan vårt besök kommer ikväll.

PLUS att vi beställt flygbiljetter hem i sommar, Richard har varit och röntgat sin fot och Nelle "blodat ner" hela soffan på eftermiddagen.
-Mamma: "NÄSBLOD IGEN!?!"
-Ja, igen...och i hela soffan den här gången. Den är vit såklart.

2 kommentarer:

  1. Jippie!!! När kommer ni hem och hur länge stannar ni??? Jag funderar på att boka en resa till mig och Filippa för att hälsa på er i höst ett par dagar. Vill ni ha besök?? :0)

    SvaraRadera
  2. låter som en körig dag. Men trots allt rätt skön va: lämna barn, motionera, skolsamtal, shoppa. Okej, torka lite blod dess emellan men ändå... Antar att du inte saknar vakan 05.30 stress-frukost, barnen till dagis, T-bana till jobbet, 5 klienter inbokade under dagen, T-bana hem, hämta trötta barn, laga halvfabrikats-middag, städa undan innan Richard kommer hem, massera R-s ömma fötter & tala snällt till honom, natta barn, tvätta ett par maskiner, städa lite och störta framför TV4-nyheterna vid 22.00?

    Nä, trodde väl inte det.

    Vi ses i sommar, lapparna har börjat byggas på så smått. /F

    SvaraRadera