onsdag, maj 06, 2009

Nu kommer det besök igen!

Nu får vi besök igen! Det är min mamma och pappa som kommer ikväll så dagen har ägnats åt lite handling, städning och allmän fixning. Visst är det ändå så att man vill att det ska vara fint när gäster kommer? Att de ska känna sig välkomna och lite märkvärdiga när de kommer och hälsar på, att man gjort sig till lite. Så tycker iallafall jag. Även om jag ibland kan tänka att "de får ta det för vad det är" så står man ändå där med dammsugaren och skurborsten. Bäddar och lägger fram fint vikta handdukar.

Gör män det?

1 kommentar:

  1. JA!!!! det gör dom, männen alltså, också.

    Visst ska vi ta ett glas vi endera dagen. Men det måste vara FINT väder... och vid er grill :)

    Tror jag hoppar över kyrkkaffet i morgon och stannar hemma och städar inför mina gästers ankomst. Det bästa med att ha regelbundna besök är att man får en anledning till att städa, eller hur...??!!

    SvaraRadera