fredag, juni 05, 2009

Att jag aldrig lär mig

Pyjamasklubben kollar på Pingu.Här är ekvationen jag tydligen aldrig lär mig:
En vanlig dag + gnälliga barn + barnen vill inte ha mat +bråk = sjuka barn dagen efter

Natten var en mardröm. Ca 02.30 kom BÅDA barnen in till oss. Nelle kunde inte sova för att Edward väckt henne, gråt och tandagnisslan. Enligt Edward var han varm som "solen" och hade "bubbel i magen". Dessutom ont i huvudet. Gråt och tandagnisslan. Richard gick och la Edward i sin säng och Nelle sov sen kvar hos, mestadels PÅ mig. De vaknade sen före 7. Har inte hänt sen...förra året iallafall!

Idag är vi hemma. Edward missar Svenska skolans 130-års firande. Han har feber, huvudvärk och halsont. Nelle...inte pigg men ingen feber än. Det är bara en tidsfråga.

Och vi som har stor fest planerad tills i morgon...

1 kommentar:

  1. Kära Lotta, en sak till att hålla i minnet.
    "Jag trodde att jag hade allt under kontroll -
    och så kom livet emellan". Farmor.

    SvaraRadera