fredag, juni 12, 2009

Vita jeans

Idag var jag ute och "lekte sommar" i mina vita jeans. Denimbirds, snygga, sitter bra, det är inte det som är felet. Utan jag har problem med att ha vita jeans. Period. På andra tycker jag ofta det är DÖSNYGGT, modigt och fräscht. Men på mig har det aldrig riktigt passat. På sommaren är det oftast för varmt för jeans, på våren..ja då har man inte plockat fram de vita sommarkläderna, på hösten...njaa...vinter uteslutet. Så när ska man ha vita jeans?

Tidigt 90-tal hade jag en fest hemma hos mig på Borgmästargatan i Stockholm. Jag hade precis träffat en ny kille (verkligen precis) och han fyllde 24 år. Till festen kom hans ex-flickvän iklädd perfekt välsittande, vita jeans. Sedan dess har jag provat vita jeans då och då men ALDRIG kommer de sitta så snyggt som de gjorde på henne den där julinatten 1993.

1 kommentar:

  1. Har du haft en folkpark inom 10 mils radie som ung samt att samlingsplatsen var en korvkiosk, så väcks även ungdomstrauman upp när man har på sig vita jeans. Kramar nattjoursarbetande Maria

    SvaraRadera