tisdag, juni 16, 2009

Tur- och kuldag

Konstarken från Svenska skolan! Pengarna från försäljningen går till välgörande ändamål. Det har hänt så mycket kul idag att jag måste räkna upp det i stolpform.

-Möte på Svenska Kyrkan kl 10.00. I ett svagt ögonblick av mitt liv tackade jag ja till att ingå i Svenska Skolans föräldragrupp, en grupp som bevakar barnens/föräldrarnas intressen i skolan och organiserar diverse aktiviteter under skolåret. Egentligen HATAR jag sådana uppdrag men nu var det så trevliga människor som igår i gruppen att jag bara inte kunde säga nej. Hur som helst var jag och Nelle i kyrkan för att delta i mötet och jag skulle i sedvanlig ordning köpa kaffe och kanelbulle när killen som jobbar i köket helt plötsligt säger till mig "Du bloggar, va? Stilettos? Jag hittade din blogg och tycker den är jättebra!" Vad glad jag blev! Och vad generöst av honom att säga det. TACK om du läser det här!

-Skolan hade konstutställning i Svenska Kyrkan och jag köpte inte mindre än 6 ark av dessa duktiga ungdomar. Äntligen har jag något att stoppa i mina tomma, vita IKEA-ramar som bara ligger och samlsar damm i garderoben.

-Äntligen händer det! När jag och Nelle passerar Rue Amsterdam efter en mycket lyckad shoppingtur så hittar jag inte mindre än 50 Euro på gatan. 50 Euro!!! 50 EURO!!!!!

-Sen eftermiddag kom vårt besök, F & C med barn. Vi hade en så trevlig kväll att jag inte ens kom ihåg att ta några bilder. Lovar att det kommer i morgon...

Ja, jag säger då det. Vilken kanondag.

2 kommentarer:

  1. Men då var det ju mina 50€ du hittade :)

    Håller med, kanondag, inte en droppe regn! Vad jag kan minnas i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Ville bara säga att det blogg är underbar.
    Tittar in ibland för att se vad som händer.

    Kram
    Jimmy killen på cafet i svenska kyrkan
    www.jimmyparis.blogspot.com

    SvaraRadera