onsdag, juni 03, 2009

Här satt jag idag

Här satt jag idag tillsammans med Åsa. På en parkbänk i Parc Monceau. Vi diskuterade något så livsviktigt som kläder. Nästa vecka på tisdag är Richard och Åsas man Johan inbjudna på en middag hos franske ÖB. Svenske ÖB kommer också närvara. Från början lät det som det skulle vara en kvällscoctail med endast herrar men nu har det utvecklats till en middag med fördrink tillsammans med respektive.

Respektive ställs då inför ett, enligt mig, stort dilemma. VAD SKA JAG HA PÅ MIG?

För min del borde det ändå gå ganska bra, jag kommer troligtvis inte att göra ett sämre intryck på svenske ÖB Sverker Göranson den här gången än förra gången vi träffades. Det var på en luciaglögg 2003, hemma hos honom ute på Ekerö. Jag var stor som en flodhäst, svettig - gravid i vecka 41+0(d.v.s. 1 vecka över tiden). I princip det enda jag KUNDE ha på mig vid det tillfället var en svart kjol och en svart tröja, size...XXXXL? Det kan ju inte bli värre än så? Jag borde vara "safe" på tisdag.

2 kommentarer:

  1. Nu var jag ju tvungen att tacka nej eftersom jag är i Sthlm. MEN det är inte den svenske ÖBn jag är orad över utan den franske.. Men å andra sidan (berätta det inte för någon) så var jag ju på en coctail för ett tag sedan här i frankrike.. hos generalen. De enda av damerna som var uppklädda var vi utländska. Du är safe i vilket fall. Ha det så kul!

    SvaraRadera
  2. Det ordnar sig säkert! Tycker jag känner igen bänken!?!

    I dag har vi HÖST i Västerås, betydligt kallare & regnigare än när vi var hos er.

    Ha det bra!
    Kramar

    SvaraRadera