måndag, juni 22, 2009

Lite ur balans

Surmamman i parken! Vaknade med VÄRSTA allergin i morse. Ögon, näsa rinner och är svullna, huvudet känns som det håller på att explodera och så är jag sååååå trött. Och grinig. Frukosten kom vi igenom hjälpligt jag och barnen. Det var förstås tråkigt att det bara var vi helt plötsligt (efter besöket åkt hem)och sen kom värden och började gnälla över barnens ljudnivå och att vi måste plocka bort alla leksaker som låter...bla bla bla! Inte en chans jag var lika diplomatisk som Richard igår. Så det blev en rivstart i skitdag helt enkelt.

Den återhämtade sig något när jag och barnen efter lunch gick till en ny lekpark plus ägnade oss lite åt shopping och glassätning. En halvtimme i lekpark mot en halvtimmes shopping. En glass mot en provning av bikini utan uppträden. Vi var överens!

Ikväll ska det packas inför resan norrut. Vi ska vara borta en dryg månad och med tanke på Sveriges växlande sommarväder så gäller det ju att tänka till. I norrbotten kan sommaren innebära +7 grader och regn, 15 grader och molnigt, +32 grader och strålande sol, definitivt mygg, förhoppningsvis bad - ja, det kan t.o.m. komma en och annan snöby om man har otur.

Snacka om att man måste packa varierat!

3 kommentarer:

  1. kom till stockholm i stället! här ska det visst vara 25 grader de närmaste veckorna! så värst mycekt mygg är det inte heller:-) antar att vi inte hinner ses men vi kanske kan pratas vid på telefon? Eller hinner du med en snabbfika? lessen att jag inte hinner följa din blogg något vidare men jag har upp över öronen på jobbet och sen hämta och ja, sen sova:-) blri bättre i augusti då mats ska börja hämta en dag i veckan och lämna en dag. i morgon ska jag ta min nya cykel och trampa till jobbet. det blir 1,8 mil varje dag det.
    kram från ankan

    SvaraRadera
  2. Grannar... franska som svenska... kan vara till besvär. Vilken tur för dem att ni åker till Sverige under en månad... då hinner de vila upp sig och kanske till och med sakna de små liven. För barn är ju LIVET.

    Fegt av er hyresvärd att skylla på att andra kan klaga när det är så uppenbart att det är han som stör sig på LIVET.

    Visste han inte att han hyrde ut "huset" till en barnfamilj? Och förresten, de franska barnen är inte ett dugg tystare eller mer väluppfostrade än våra svenska. Bara lite mer slagna...

    Ha det så härligt i Sverige och njut av väderväxlingar, mygg och annat svenskt!

    Skit i skitgubben! Låt LIVET leva och se vad som händer. Ska han slänga ut er eller?

    SvaraRadera
  3. Instämmer helt med vad föregående har kommenterat.Men,det var alltså inte barnen som hade låtit utan leksakerna? Jag tycker att hyresvärdinnan skall passa sig- annars skickar jag Nellan på henne. Morr/farmor.

    SvaraRadera