onsdag, juni 03, 2009

"Ja-" respektive "Nej-mamman"

Nelle i de fantastiska smycken som följde med Princesse-tidningen.Idag när jag hade hämtat Edward på Svenska Skolan så gick vi förbi ett typiskt Parisiskt Tidningsstånd, ni vet en liten kiosk på gatan som säljer dagstidningar på alla världens språk. I kiosken såg Edward en Pokémon-tidning med tillhörande film som han så gärna ville ha. Han frågade snällt "Mamma, kan jag inte få en Pokémontidning idag?". Svaret från mig kom blixtsnabbt "Nej, inte idag"...och så tänkte jag... "Varför sa jag så?".

Ofta så är det "Nej-mamman" i mig som svarar - oreflekterat - NEJ. Och så tänkte jag om...klart barnen ska få varsin tidning. Vad gör det om det är onsdag? Och så blev jag "Ja-mamma" för en liten stund. Och det kändes riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar