söndag, juni 14, 2009

Nu ska jag bli dansk!

10 skäl till att jag vill bli dansk:
1) Danskar är snygga
2) Danskar klär sig snyggt, t.o.m. fantastiskt snyggt
3) Danskar gör grymt snygga möbler
4) Danskar är roliga
5) Danskar festar bra och mycket
6) Danskar gör bra film
7) Danskar har stor självironi (de vet sin plats i Europa...)
8) Danskar har världens snyggaste ljud- och bildteknik
9) Danskar har själva insett att gammeldansk inte är gott
10) Mads Mikkelsen är dansk

10 skäl varför jag inte kan bli dansk:
1) Danskar är helt obegripliga
2) Danskar pratar med gröt i munnen
3) Det går inte att förstå vad en dansk säger
4) Danskar har inget riktigt språk
5) Danskar förstår inte själva vad de säger
6) Det är obegripligt att den "svenske kocken" i Mupparna inte är dansk
7) Danskarna är bättre än oss i fotboll
8) Jag lyckas aldrig klä mig lika snyggt som en dansk
9) Jag pratar inte danska, alltså förstår ingen mig
10) Mads Mikkelsen är upptagen
Vilken våning, 220 kvm perfektion!
Susanne, jag, Aileen, Louise och Stine.
Igår var vi hembjunda till Aileen och Jacob. Vi var de enda svenskarna på festen...behöver jag säga mer?
Det var en fantastisk 4-rätters middag med god dricka rakt igenom. Det 10-tal barn som var med fick middag först och sen hade Aileen "lejt" en barnvakt som var med på festen så barnen var upptagna med lekar, film, godis under tiden de vuxna i lugn och ro kunde avnjuta middag och dryck. Vilket lyckat koncept!! Verkligen något att kopiera.
Ju fler glas vin som serverades desto lättare blev det för samtliga middagsgäster att konversera på engelska (tack o lov!).
Vid 01.30 var vi hemma! När vi gick gjorde inget annat par ens en ansats till att det var dags att gå hem. Puh!

1 kommentar:

  1. Om du hade glömt bort det så är du faktiskt också upptagen...

    SvaraRadera