måndag, september 14, 2009

Halta Lotta

Halta Lotta. Det kan man verkligen kalla mig just nu. Högerbenet har nu fullständigt "ballat ur" och glömt sin funktion, det vill säga att föra människan, mig, framåt. Benet lever liksom sitt egna lilla liv, en liten, liten bit bakom resten av mig. Ja, ja, det ska väl ge med sig. Idag har "vi" iallafall talat med doktorn igen. Min doktor. Jag säger "vi" för det är Richard som måste ringa då det är doktorn på Ecole Militaire som jag går hos. Enligt henne ska jag nu INTE börja med något annat anti-inflammatoriskt preparat såhär nära inpå den "misslyckade" kortisonkuren. Nej, jag ska fortsätta med smärtstillande paracetamol och sen komma på nytt besök till henne i slutet av veckan. Får väl göra det då. Och lugnt halta vidare tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar