tisdag, september 08, 2009

Lite väl positiv

Har ni sett en sorgligare syn någon gång? Det här är vad som gör mig "smashing"varje dag!!!Jag känner att jag varit lite väl positiv på senaste tiden, här på bloggen och även i riktiga livet. Så här kommer det: gnället. Saker jag inte gillar och retar mig på just nu. I vanlig ordning utan rangordning, huller om buller. Det är bara för att jag behöver gnälla av mig lite.

VATTNA BLOMMORNA: det är så tråkigt. Varje vecka (eller iallafall varannan...var tredje) måste man vattna blommorna. Annars dör de. Jag hatar det. Fylla kannan, gå till blomman, hälla i försiktigt (annars rinner det ALLTID över och ut och man måste torka upp pölar med vatten och smått jordgegg), fylla kannan igen för det räcker ju aldrig med en. Dötrist. Richard vill heller aldrig vattna blommorna, annars hade jag ju kunnat "lägga ut" det på honom. Han säger att om han fick välja skulle vi inte ha några blommor. Men så tråkigt det vore, och fult. Så jag vattnar...

NY MAKE-UP: jag köper så otroligt sällan make-up. Jag köper mycket annat men make-up är jag helt ointresserad av. Det innebär att varenda gång jag måste köpa något nytt (för att det gamla faktiskt tog slut) så finns inte det jag hade förra gången. Jag tar med mig min gamla förpackning och ber att få "en sådan här, tack". "OJOJOJ", svarar de. "HUUUUUR länge sen är det du köpte den här, den är tagen ur sortimentet för åååår sedan!!" Och så måste jag börja leta nån ny variant. Nuförtiden finns det visst inte ens kajaler? Man måste köpa en plastpenna och "skruva upp" kajalstiftet. Och så är det en sudd i andra änden. Nej, fy! Jobbigt. Och make-up-tjejer är alltid så fixade. Man känner sig som ett lik när man står bredvid dem i spegeln.

CELLULITER: varför fick kvinnor celluliter också? Varför inte mannen? Det är ju vi som ska visa ben, armar, magar och allt möjligt? Jag tycker det är fult och orättvist.

FINNAR: ska man inte sluta få finnar när man är 40 år? Finns det ingen rättvisa i livet?

TÄNKA UT VAD MAN SKA ÄTA: varje dag hela livet måste man tänka ut vad man ska äta. Till frukost (det är ganska lätt, där är vi alla vanedjur), lunch och middag. Hur svårt är inte det? Vi varvar mellan 20, kanske 30, "favoriträtter" i vår familj som vi sliter ut för att fantasin helt enkelt inte räcker till. VEM ställer sig en tisdag kl 16 och tittar i en kokbok och tänker "det där måste jag prova i eftermiddag?". Hur mycket tid tar inte det? Jag hatar att laga mat. Handla. Jag är också dålig på det. Blä!

Åh, vad mycket bättre jag känner mig nu! Ha en härlig dag!!!

2 kommentarer:

  1. Ja det där med maten känner jag till och jag lovar,DET BLIR VÄRRE MED ÅREN.Det är ingen tröst va- nej jag tänkte väl det/svärmor.

    SvaraRadera
  2. Maten: kolla om det finns typ Matfrid i Paris. Recept & råvaror till dessa, hemlevererat till dörren. Har inte provat, än.
    Celluliter: Ska vara vår förvaring av hormoner (eller så) så att sexlusten ska hålla längre, så var glad för de du har!
    Något på vägen kanske?!?

    SvaraRadera