måndag, september 21, 2009

Konstiga saker

Konstiga saker som jag gör numer:

-Jag köper (jättedyra) teer från Kusmi för att burkarna är så fina! Och för att burkarna/teet är lite "inne" just nu. Jag vill ha dem, allihop, som...prydnad. Jag dricker ju kaffe.

-Jag tittar på danska tv-serier (t.ex. Anna Pihl, Nikolaj & Julie) för att de, danskarna, har så snygga kläder, och så snygga interiörer. Handlingen är sekundär när det är danskt. Med det inte sagt att det inte gör bra tv/film, för det gör de.

-Jag använder sviktsulor i ALLA skor numera. Det är överlägset och mycket beroendeframkallande. En varning utfärdas om ni funderar på att börja...

-Jag saknar att vara med barnen här hemma. Jag trodde jag skulle tycka det var "skönt" med lite egentid. Men jag saknar dem. Det var samma sak när de började dagis hemma i Sverige. På något vis har jag kommit till insikt om att de är små så kort tid. Och till låns. Och jag vill vara med dem så mycket som jag kan.

Konstiga saker jag VILL sluta med:

-"Spara" på nyinköpta kläder. Jag lägger plagget i garderoben och "sparar" på det till "rätt" tillfälle. Rätt tillfälle dyker ju aldrig upp. Jag vill göra som min gamla kollega I och mamma, använda ALLT hela tiden. Inte ha "finkläder" och "vardagskläder". Slänga på sig den nya toppen så fort man bara kommit ut ur butiken. Jag önskar jag vore sån!

-Äta så himla mycket choklad. Det kan inte vara nyttigt när det sker kilovis.

Konstiga saker jag slutat med:

-Jag går inte längre fram till ALLA uteliggare för att kolla om de är "ok", andas o.s.v. Jag ringer inte längre till polis, vaktbolag för att de ska komma och ta hand om den "redlöse" mannen i tunnelbanan. Jag blev luttrad någon gång i 25-årsåldern. Jag har inte bestämt mig om jag skäms över det eller inte.

-Hemnet-knarka. Inte kan det väl vara så att jag är nöjd? Hjälp!

-Slutligen, jag har slutat deppa och vara tragisk för den här gången. Min "leende-terapi" och mitt goda sällskap hela helgen muntrade upp mig rejält. Det var ju tur det för annars hade jag enligt min bror varit tvungen att ändra namn på min blogg till "Den tragiska bloggen"!

2 kommentarer:

  1. Danska serier är överlägsna (Anna Piehl, nikolaj och juliet, Krönikan för att inte tala om den verkligan favoriten Mordkommissionen).
    Och då menar jag alltså innehållet (fast just mordkommissionen har ju förstås en del rätt snygga inslag också:-))

    SvaraRadera
  2. jag har fått konkurrens i anonymiteten ;-)
    LÄNGTAR OCH TYCKER SÅÅ MYCKET OM MIN KUSIN...
    fasth nu är man inte så anonym längre..kram

    SvaraRadera