lördag, september 26, 2009

Kalasdag!

Rent generellt brukar jag inte gilla barnkalas. Det är säkert helt PI att säga så, men jag står för det. (Liksom jag inte gillar lekparker eller att leka överhuvudtaget. Undantaget att rita, det gillar jag. Nog om det.) Det här kalaset var det dock svårt att inte gilla. Festen hölls ute på familjens 60 kvm stora terass. Det var strålande sol och mer än 20 grader varmt. Tårta och saft till barnen, vitt vin (Chablis) till de vuxna. Och så var det ju utsikten då.... Kan man ha en mer magnifik utsikt än denna i Paris? Vi föräldrar satt och pratade vuxenprat under ett parasoll i 2 timmar medan barnen lekte, åt tårta, godis och hade det bra. Nu längtar jag bara efter att få bli tillbakabjuden på kvällstid så jag får titta på Eiffeltornet i nattskrud;-)
Sen "strövade" över marsfälten hemåt i ett underbart soligt Paris.
Tog Metron sista biten...
...och nu blir det grillfest och drinkar med grannarna ikväll. Ibland bara flyter man med!
Behöver jag säga att festen var hos danskar!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar