tisdag, september 22, 2009

Inte undra på!

I dagens DN finns en artikel om "höstdeppighet". Att det är vanligt att bli lite smådeppig på hösten när ljuset försvinner. Värst är det just nu under omställningen, den biologiska klockan hinner inte med omställningen och vi kan känna en konstant trötthet och vidhängande nedstämdhet. Som vanligt är det hormonerna som spökar men det finns saker att göra. Gamla hederliga ljusterapin funkar (bäst är det mellan 06-07 på morgonen vem som nu vill vara vaken då?) solsemester (vem har tid med det?) men också VANLIGT LJUS, MOTION & GODIS! Med fördel choklad. Jag visste det! Inte undra på att jag känner mig deppig...

Om jag kunde skulle jag länka till artikeln men som vanligt får jag inte riktigt tekniken att funka...

2 kommentarer:

  1. Och jag som älskar hösten, särskilt september. tycker våren är mycket deppigare. fast november brukar ju inte vara så kul förstås.
    kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Lotta/svärmor
    Krama barnen från mig.

    SvaraRadera